3 Juletræer på fod :-)

image

Hæklede juletræer ?

Tre skønne juletræer, med fyld og på træfod??

Opskriften er lavet efter inspiration fra nettet?☺️

Opskrift:

Hæklet juletræer på fod

Bomuldsgarn
Nål nr 2,5
Træspyd, fyld og andet pynt.

Fm fastmaske
Lm luftmaske
Km kæde maske

Der hækles 2 ens stykker

(Vend hver række med 1 lm)
1. spids
1) lav 2 lm, 1 fm i første lm
2) lav 3 fm i samme m
3) lav 2 fm i samme m, 1 fm, 2 fm i samme m (5)
4) der tages ud i hver ende til der er 23 m i rækken
5) lav 5 km, 13 fm, vend lm
2. spids
6) lav 2 fm i samme m, 11 fm, 2 fm i samme m (15)
7) der tages ud i hver ende til der er 29 m i rækken
8) lav 6 km, 17 fm, vend lm
3. spids
9) lav 2 fm i samme m, 15 fm, 2 fm i samme m (19)
10) der tages ud i hver ende til de er 35 fm i rækken
11) lav 7 km, 21 fm, vend lm
4. spids
11) lav 2 fm i samme m, 19 fm, 2 fm i samme m (23)
12) der tages ud i hver ende til der er 41 m
13) lav 8 km, 25 fm, vend lm
5.spids
14) lav 2 fm i samme m, 23 fm, 2 fm i samme m (27)
15) der tages ud i hver ende til der er 47 m

Lav 3-4-5 eller flere spidser, alt efter den ønskede højde.

De 2 stykker hækles sammen med fm, fyld som du kommer rundt.
Sæt en træ pind ( f.eks grill pind) op i træet,
Træet kan sættes i en lille ler potte, en dekoration mm. Jeg har valgt at save en passende fod, fra et stykke brænde.
Pynt træet med det du kan lide.

Det vil være sjovt at se jeres resultat del på instagram #hæklefeensopskrift

Opskriften må bruges til eget privatbrug. Ikke til produktion i salgsøjemed.

God hygge hækling / haeklefeen.dk

9 thoughts on “3 Juletræer på fod :-)

  1. Hej. Jeg er helt vild med de hæklede juletræer. Er det sådan at du har en opskrift man kan bruge og hvad garn har du brugt? Mvh pia primdahl

  2. Pingback: Juletræ | Strikzilla

  3. Hej.. jeg forstår ikke rakke 4.
    Når man skal tage ud i vær ende. Fra 5 til 23.
    Vil det sige det er 10 km i første m 1 km 2 m 1km i 3m 1km i 4m også 10km i 5m ?

    • Hej?
      Når der tages ud til spidserne hækles der 2 fm i samme m i enderne – fortsæt med at tage ud til der er passende antal masker på rækken – håber du nu kan komme videre?? dejligt at du vil bruge opskriften??vh Lene/hæklefeen

      • Har samme problem som Dothea, og forstå ikke helt svaret til hende.
        I række 3 slutter man med 5 masker, skal så i række 4 tage ud til 23 masker, altså 9 masker i hver side. Skal der laves kædemasket eller fastmasker for at komme fra den ene side til den anden?

        • Tages ud til 23 masker sker ved at tage 2 masker ud i hver række. Dvs. *2 masker i den første maske og 2 masker i den sidste maske*. Lav en luftmaske og vend.

          Gentag fra * til * til du har det antal rækker der skal til, for at få 23 masker. 1 luftmaske og vend
          start rækken med de 5 kædemasker, 1 i hver af de første 5 masker, herefter 15 fastmasker + 1 luftmaske + vend (der vil være 5 fastmasker tilbage, men dem skal der ikke hækles i)

  4. Jeg synes ikke jeg kan printe opskriften ud, det kunne ellers være lidt lettere når man hækler, rigtig fine træer..
    Med venlig hilsen Kirsten Krogh

  5. Pingback: Der er godt gang i julehæklingen – HÆKLEMOSTER – MIN SIDE MED NØRDERIER

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *